Κάνοντας την άσκηση συνήθεια

Δεν είναι λίγες οι φορές που ξεκινάμε με όρεξη και θετική διάθεση γυμναστήριο ή κάποιο πρόγραμμα γυμναστικής για να δούμε τον εαυτό μας σύντομα να εγκαταλείπει τις προσπάθειες και να επανέρχεται στην αρχικές του συνήθειες.

Πώς μπορούμε να αποφύγουμε την τάση μας αυτή , ώστε να μπορέσουμε να απολαύσουμε τελικά όλα τα οφέλη της συστηματικής άσκησης;

Παρακάτω παρουσιάζονται μερικές ιδέες που θα μας βοηθήσουν να πετύχουμε το στόχο μας.

Αρχικά πριν ξεκινήσουμε οποιοδήποτε πρόγραμμα γυμναστικής είναι καλό να ορίσουμε τους στόχους μας, να ξέρουμε ακριβώς τι περιμένουμε από αυτό. Μια καλή λύση είναι να γράψουμε τι επιδιώκουμε σε ένα ημερολόγιο ή να το συζητήσουμε με κάποιο φίλο μας, ώστε να ξεκαθαρίσουμε τις επιθυμίες μας και να δεσμευτούμε στην προσπάθεια για την επίτευξή τους.

Στη συνέχεια και αφού έχουμε καθορίσει τους στόχους μας, είναι η κατάλληλη στιγμή να προγραμματίσουμε πως θα τους επιτύχουμε. Το πρόγραμμα σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να είναι απόλυτο και άκαμπτο, αλλά να περιλαμβάνει τα βασική στοιχεία και τα στάδια από τα οποία θα περάσουμε στη διαδρομή μας προς την επιτυχία. Αυτό μας δίνει τη δυνατότητα προσαρμογής του προγράμματος στις καθημερινές μας δραστηριότητες αλλά και στα προβλήματα που ενδέχεται να αντιμετωπίσουμε σε άλλους τομείς της ζωής μας.

Ένα μικρό μυστικό, που έχει τη δυνατότητα όμως να συμβάλει σημαντικά στην προσπάθεια μας, είναι να βγάλουμε μία φωτογραφία ξεκινώντας και να την συγκρίνουμε με φωτογραφίες που θα βγάζουμε σταδιακά καθώς συνεχίζουμε το πρόγραμμα. Αυτό θα βοηθήσει να παρατηρήσουμε ακόμα και τις μικρές αλλαγές που γίνονται στο σώμα μας, τις οποίες δύσκολα μπορούμε να διακρίνουμε στον καθρέφτη, και θα τονώσει την αυτοπεποίθησή μας.

plank-2054729_1920

Ένα στάδιο που δεν πρέπει να παραλείψουμε είναι το τεστ φυσικής κατάστασης στην αρχή του προγράμματος. Αυτό θα μας βοηθήσει πρώτα και κύρια να καθορίσουμε τους στόχους μας και να σχεδιάσουμε το πρόγραμμα προπόνησης μας, αλλά συγχρόνως θα αποτελέσει και βασικό δείκτη της βελτίωσής μας, καθώς θα συνεχίζουμε την προσπάθεια.

Σε αυτή τη διαδικασία σημαντικό είναι να μένουμε ενημερωμένοι πάνω στα νέα ερευνητικά δεδομένα τις εξελίξεις και νέες τάσεις στο fitness. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί διαβάζοντας βιβλία, περιοδικά, site και blogs σχετικά με το θέμα.

Η σωστή διατροφή είναι ένα σημείο που δεν πρέπει να παραλείψουμε καθώς συμβάλει στην διατήρηση της υγείας μας, αλλά μας παρέχει και την απαιτούμενη ενέργεια για την άσκηση. Η καλύτερη επιλογή είναι τα πολλά μικρά γεύματα κατά τη διάρκεια της ημέρας σε αντίθεση με το ένα μεγάλο γεύμα. Μεγάλη προσοχή πρέπει να δίνουμε στην κατανάλωση νερού, ιδιαίτερα τις ημέρες που κάνουμε προπόνηση και τους καλοκαιρινούς μήνες. Η αφυδάτωση του οργανισμού πρώτα και κύρια θα μειώσει τη διάθεση μας για άσκηση αλλά και την απόδοσή μας και θα λειτουργήσει ως ανασταλτικός παράγοντας στην προσπάθεια μας, ενώ ενδέχεται εάν είναι παρατεταμένη να οδηγήσει και σε βλάβες στην υγεία μας.

Σημαντικό είναι επίσης να ξεκινήσουμε την προσπάθεια χωρίς άγχος , να δίνουμε καθημερινά λίγο χρόνο στον εαυτό μας να χαλαρώσει και να είμαστε επιεικείς μαζί του τις μέρες που δεν καταφέρνουμε να ακολουθήσουμε το πρόγραμμά μας.

Ένα σημαντικό βοήθημα στην προσπάθεια μας είναι να κρατάμε ημερολόγιο για την διατροφή και την άσκησή μας. Είναι πολύτιμα όσα μπορεί να μας αποκαλύψει η καταγραφή και η ανάλυση των στοιχείων, όταν είμαστε συνεπείς και ακριβείς στην καταγραφή τους.

Τέλος ένας βασικός παράγοντας για την επιτυχία μας είναι η θετική σκέψη. Με τον τρόπο αυτό παραμένουμε ενεργοποιημένοι και θετικοί απέναντι στις νέες προκλήσεις. Τα αρνητικά συναισθήματα μόνο ανασταλτικός παράγοντας μπορεί να είναι στην επίτευξη των στόχων μας.

Ειρήνη Νταντούτη – Personal Trainer

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.